Reclama jignitoare de la AVIVA

Panoul AVIVA reclama agresiva

Ca sa-si vand produsul pensie privata, AVIVA ne ameninta intr-o reclama outdoor ca vom disparea, ne informeaza ca maine s-ar putea sa nu mai existam si ne reaminteste ca marea lor firma va rezista mult si bine. M-am considerat intotdeauna o persoana cu vederi deschise, dar reclama de mai sus chiar nu o inteleg si nu o gust. A fost depasita o limita a logicii si lucrurile sunt cu atat mai ciudate cu cat este vorba de un produs la care castigarea increderii publicului este cel mai important element: asigurarile de viata. Daca traiam in America, unde sunt permise reclamele negative la adresa concurentei, as fi crezut ca panoul de mai sus a fost pus de rivalii AVIVA.
Repet fabulosul text: Aceasta reclama va exista si maine. Dar tu?

33 de gânduri despre „Reclama jignitoare de la AVIVA

  1. Amuzant. Chiar ieri am trecut din nou pe linga panoul cu pricina. Prima data l-am ignorat dar ieri ma jur ca voiam sa vin noapet cu niste prieteni si sa il dau jos. Dupa care sa pun un afis pe care sa intreb: „Pe bune?”.

  2. Exact. Am trecut si eu pe langa o reclama identica, dar nu nu am fost inspirat sa scriu un post despre asta. Insa reactia a fost una de uimire, nedumerire. Cum adica, reclama va mai exista si maine, dar tu? WTF? O imbecilitate mai mare nici ca se putea. Pai atunci unde e legatura? Daca nu o sa mai exist, ce mai conteaza ca AVIVA o sa fie acolo? Dupa cum imi place sa spun, prostia la romani, in cazul de fata, prostia la AVIVA.

  3. Eu pana de curand, cand am citit si textul mai micut, aveam impresia ca e o reclama la o firma de publicitate outdoor.

    Adica ideea pe care mi-o transmitea suna in halul asta: noi o sa tot avem panouri publicitare si maine, tu o sa mai ai firma daca nu-ti faci publicitate prin noi? :)) In conscinta nu am bagat-o in seama prea mult

  4. Ciudat, ca acelasi sentiment imi inspira si mie ! Copy de 2lei..existenta efemera inteleg dar in plm e vb de optimism, dc nu apuci nici pensie ??!! Jeg

  5. Stie cineva cine a facut reclama? La un moment dat Leo Burnett se ocupa de cont, dar tonul reclamelor era altul. Nu pare stilul lor sa incerce sa produca teama.

  6. :))) asa, si acum am citit si comentariile la postul dumitale. Primul, al lui Victor, este iarasi interesant. Pe masura reclamei.

    In ce priveste revolta generala pe care se pare ca a declansat-o (cel putin asa reiese din comentarii), e o reactie fireasca. Insa, oameni buni, parca prea le luati in serios. E doar o reclama. Have fun with it. 🙂

  7. Eu analizam mai mult din perspectiva unui brand. Nu stiu daca e o pozitionare ok. Chiar nu cred ca e potrivit sa-ti sperii consumatorii, chiar daca e vorba de o reclama la asigurari de viata.

  8. Da, Carina, ai dreptate. Insa cam mereu cand e vorba „de o reclama la asigurari de viata”, se mizeaza pe dorinta oamenilor de a se simti in siguranta. Iar faza cu sperietura, tine. Nu e singura reclama la asigurari, de genul asta. Se pare ca au succes. 🙂

  9. Sincer nu cred ca o astfel de abordare m-ar putea convinge sa-mi fac o asigurare. Prima mea reactie cand am vazut panoul a fost de indignare. Si multi prieteni cu care am vorbit au simtit la fel. Unii, mai superstitiosi, sunt chiar revoltati pe abordarea asta.

  10. Carina, interesant ce spui. Pe mine m-ar convinge. Poate pentru ca ii gust umorul, recunosc, cu ceva derapare in cinism. Si tot ce ma face sa rad, are castig in fata mea. 🙂

    Dar inteleg ce spui. Ai dreptate. Cum ar fi sa vii de la spital, dupa ce ai aflat ca tu sau vreun drag din familie, are ceva la inima si sa mai vezi si reclama aia…Nasty.

  11. Interesant !!! :)) Totusi…..n-as vrea sa fiu in situatia omului de rand, venit din nu stiu ce sat uitat de lume si care pana sa vina la usa lui cei de la asigurari cu formularul de completat si cu detalii, vede acest panou =))…
    Cred ca prima lui replica ar fi : hmmmmm…..asa si ?!!? care-i faza ?! =))
    In fine, reactiile acestui tip de reclama sunt impartite din cate se vede.
    Insa nu trebuie uitat un lucru : critica este cea mai buna reclama !
    Iar in cazul celor de la aviva chiar tin sa cred ca le convine aceasta situatie.
    Omul va gandi : de ce oare atata critica la adresa celor de la aviva….oare chiar asa stau lucrurile ?!…..ia sa ma conving singur !
    Si uite asa aviva reuseste sa mai stranga oare ce ”semnaturi pozitive” !
    Si eu ca si voi si ca toata populatia romaniei vom trebui sa cotizam la randul nostru, din cate am inteles toti cei care au dreptul la acest tip de asigurare trebuie inscrisi obligatoriu pana in luna noiembrie !
    Nu stim ce si cum va fi pe viitor…de promis ne promit toti insa eu unul nu m-as baza pe vorbele lor….asa cum va sfatuiesc si pe voi….indiferent ca optati sau nu pt aviva sau pt orice alt tip de asigurare !
    Ideal ar fi sa ne vedem de vietile noastre si sa facem cumva sa ne fie bine pana sa ajungem sa ne bazam pe pensiile lor !
    Parerea mea este ca intreaga afacere cu aceste asigurari, indiferent de bancile care le propaga, nu sunt altceva decat un nou sistem ticalosit de a prosti lumea…..si din pacate suntem prostiti pe fata ”obligati” !!!

  12. Multumesc pentru mesajele din acest post. Imi place cand se dovedeste ca cititorii sunt mai destepti si mai interesanti decat autorul textelor. Sunt multe lucruri pe care nu le inteleg la reclama de mai sus, dar vad ca cei care au creat-o dau inainte cu curaj si o instaleaza in tot mai multe locatii.

  13. toti cei care au scris aici:
    sunt om cu experienta in asigurari de viata/pensii. mu fac pe falsul modest si spun multa experienta. pe alte piete. singurul motiv pentru care cineva cumpara asigurari de viata sau pensii este frica. asta e, frica. frica ca mori si cei dragi din care depind de tine nu mai au nici un fel de sustinere financiara.

    cei de la aviva au pus exact punctul pe i. sunt de acord ca nu este foarte compatibila reclama cu mentalitatea romaneasca(la care brand-ul unirea prinde), dar reclama pune punctul de i.

    asa ca „cut the crap” cu fazele cu nevasta si treziti-va la realitate!

  14. Rudemood, indeed. 😦

    Pana acum s-a discutat civilizat aici, respectand-se opinia pro/contra unui asemenea mod de promovare.

    Nu crezi c-ar fi de preferat sa mentinem tonul? Caci de aruncat fraze de genul „cut the crap” e simplu, ordinar aproape…

  15. @ rudemood

    Reclama nu este compatibila cu mentalitatea oricarei persoane fie ca e el roman/turc/englez etc. Si asigurare faci ca sa te simti comfortabil atat tu cat si familia ta. Chiar nu vreau sa vad pe strada texte de geul ” Vezi ca maine mori!”. Caut intr-o companie de asigurare exact ceea ce e antrenata ea sa ofere : siguranta si incredere. Faptul ca imi spune ca s-ar putea ca maine sa nu mai fiu nu ma linisteste cu nimic ci dimpotriva. Si cu siguranta nu i-as alege pe ei.
    Cand ai un target atat de mare, ai mai mare grija cu mesajul tau. Ideea e sa ii atragi , nu sa jignesti sau sa bagi frica in ei.

  16. Én márpedig holnap is fel akarok kelni… « Nagyduma

  17. (reiau ce i-am zis si lui piticu:)
    (dedicatie lui rudemood si anayvlis:)
    o regula de baza in publicitatea la asigurari de viata e sa ii dai impresia clientului ca va trai o vesnicie.
    prin plata unei asig. care ii protejeaza pe urmasi in caz de “Doamne fereste”, trb. sa ii vinzi impresia omului ca, prin intermediul acelei hrtii, el controleaza viata celor dragi si din mormint.
    cind am vazut panoul asta, am zis ca or fi facut nst cercetari, ca s-o fi “schimbat mentalitatea” etc.
    se pare ca nu…
    oricum, sa nu va mire cind o sa aflati ca reclama a luat nu stiu ce premii… ca unii o considera geniala etc.

  18. maaaaa…terminati ca eu lucrez la astia:))
    eh tre` sa recunosc …sunt prosti tare…mi`au pierdut contractele..oricum penala reclama…genu` ala de reclama care nu circula decat prin internet…

  19. uitati un aspect: pensia privata sau asigurarea de viata, desi personala, nu se refera strict la persoana asigurata, ci si la familia acestei persoane(un al doilea beneficiar): „dar tu?” inseamna ca existenta noastra este efemera si ca ar trebui sa ne gandim la aspectele financiare , o siguranta materiala pentru sot/sotie, copii, sau frati. pentru cei care nu stiu, pensia privata obligatorie/facultativa se mosteneste in caz de deces. deci daca iti pasa de traiul tau dupa varsta pensionarii si/sau traiul familiei in caz de eveniment nefericit, vei alege sa iti faci o pensie privata…..parerea mea…astfel de reclame sunt foarte folosite si bine primite in occident, poate ar trebui sa ne mai uitam si in curtea vecinului, ca doar o duce ceva mai bine decat noi,nu?

  20. din toate opiniile cea mai buna mi s-a parut tot aceea cu datul panoului jos si postarea intrebarii „pe cuvantul tau?” in locul ei.prea siguri sunt baietii astia pe rezistenta fizica a reclamelor lor =)) sa nu uitam ca acestea sunt construite de romani in tara unde azi faci podul,peste cateva luni pica;inchipuiti-va ce s-ar putea intampla cu o reclama amarata :))

  21. Reclama are doar doua afirmatii care justifica perfect scopul unei companii de asigurari. Prima este ca aceasta companie nu va disparea de pe piata sau sa dea faliment iar tu sa iti pierzi banii investiti. Si doi atrage atentia ca fiecare om poate muri. Iar pt cineva care are in intretinere o familie, care are un copil, a trai cu ideea ca accidentele se intampla numai altora este o incostienta. Iar AVIVA chiar au zis verde in fata faptul ca in cazul unui accident, ei vor fi acolo financiar.

    In afara o asigurare de viata e asa de comuna ca un CASCO la masina.. La noi, oamenii se descurca perfect dupa sloganul „Noi sa fim sanatosi”.. sa vedem ce se intampla cand acest deziderat nu mai e implinit.

    Deci nu ma simt ofensat de aceasta reclama, nu o consider de prost gust, o consider sincera si directa.

    PS: targetul nu e tzatza Leana din ciorogarla..

  22. Parerile sunt impartite… Este genul de reclama care provoaca, incita la controversa. Are avantajul ca iese rapid din anonimat, foarte multi oameni o observa, dar este o strategie extrem de riscanta si nepotrivita, in contextul bataliei pentru pensiile private. Nota: 7 (mai au de cautat pana la 10)

  23. Da’ de reclama la Tencuiala Baumit Nanopor ce ziceti, anti-aging pentru fata(da) casei? si pun poza unei femei machiata, e drept, cu ceva prea mult fond de ten? de asta ce ziceti?
    Cum se simte o femeie cand vede reclama? ce intelege? ca machiajul ei este de fapt o …tencuiala? Ma mir de organizatiile feministe ca nu au protestat, pana la urma e de prost gust si jigneste. si asta o spune o tipa care dupa „standardele” pustioaicelor de azi aproape ca nu foloseste machiaj

Lasă un răspuns către lucianv Anulează răspunsul