Limbajul gaunos al PR-ului de corporatie

V-ati intrebat vreodata cum ar fi prezentata de un departament de relatii publice corporatist o stire negativa, gen o noua scumpire sau o concediere colectiva? Raspunsul nu este unul prea inteligent. Pe ce ma bazez? Vodafone va modifica tarifele din dolari in euro. Vestea este destul de neplacuta pentru clienti, intrucat moneda americana merge mai prost decat cea europeana si perspectivele sunt ca tendinta sa se pastreze. Cum anunta Vodafone aceasta modificare a tarifelor? In nici un caz curajos, asumandu-si decizia. Ci ne abureste ca pe copii, explicand ca ar fi o masura tot in favoarea noastra, a clientilor. Da-i unui comunicator lipsit de scrupule bomba de la Hiroshima, si o sa scoata un press release cum ca a fost in interesul locuitorilor orasului japonez. Citez din pozitia Vodafone despre schimbarea tarifelor, asa cum a aparut in articolul din cotidianul Business Standard:

  • „Conversia la euro a fost o decizie luata in contextul integrarii Romaniei in Uniunea Europeana si reprezinta o anticipare a momentului in care Romania va trece la moneda unica europeana, precum si o aliniere a tarifelor noastre la cele existente pe piata romaneasca”.
  • „Am dorit sa facem aceasta trecere in conditii cat mai avantajoase pentru clientii nostri, printr-un proces transparent si o comunicare proactiva”.

Incercarea de a relativiza totul, de a schimba perspectiva asupra unei siutatii in cheie favorabila, de a „PR-iza” ceea ce nu este „PR-izabil” da rezultate grotesti. In loc de comunicare profesionista, prin astfel de mesaje se discrediteaza nu doar o firma, ci o meserie.

4 gânduri despre „Limbajul gaunos al PR-ului de corporatie

  1. Pai nu au zis ca dupa trecerea facturilor la euro va fi mai bine pt clienti, au zis ca trebuie sa faca trecerea, si incearca sa o faca incat sa fie bine si pt clienti, iar transparenta se refera la faptul ca au comunicat modul in care are loc conversia.

  2. mie asa mi s-a parut, aiurea, sa anunti ca modifici tarifele in euro in contextul trecerii romaniei la moneda europeana
    pai asta se va petrece peste 7-10 ani cel mai devreme
    nu stiu, poate am fost exagerat?

  3. Allen , de data asta cred ca gresesti ….
    Parerea mea este ca Voda a fost profesionist in acest anunt .
    Strategia de PR trebuie sa fie in concordanta cu strategia de marketing a companiei . PR-ul actioneaza la nivel de strategie , misiune , valori .. Marketingul livreaza mesajul .
    Concret , nu poti spune ca iti asumi o schimbare dezavantajoasa pentru client in momentul in care mesajul tau in piata e valoare catre client. Faptul ca nu exista o certitudine a ratelor de schimb si nimeni nu poate spune cu certitudine daca aceasta schimbare ajuta sau nu consumatorul din RO este faptul ce ofera veridicitate mesajului.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s