Am pus mana pe laptopul de 350 de dolari – ASUS EEE

Ieri am avut ocazia sa vad cu ochii mei si sa apas pe butoanele noii minuni tehnologice recent lansate, cel mai ieftin laptop din lume, EEE de la Asus. Si am si poze pentru a demonstra. :) Dincolo de excelenta strategie de marketing care sta in spatele lui, noul produs de la ASUS m-a convins. Nu intru in detalii tehnice, dar la o prima utilizare am descoperit toate facilitatile care imi sunt necesare: browser de Internet pentru navigare online, email, messenger, agenda, procesor de texte, filme, muzica si wikipedia. De ce altceva pot eu sa am nevoie?

Si nu doar ca laptopul este foarte ieftin, dar imi plac si dimensiunile lui mici. Cantareste mai putin de un kilogram si are un ecran de 7 inci. Este ideal pentru deplasari si poti sa-l cari dupa tine peste tot. Din ce am inteles, in Taiwan, locul de unde vine compania care il produce, este o uriasa lista de asteptare pentru cei care vor sa-l achizitioneze. Deja a disparut de pe rafturi si cererea bate mult oferta. Si daca la inceput cei de la Microsoft – spre exemplu – au fost reticenti si nu au dorit sa se implice in nici un fel in proiect, acum nu mai stiu ce sa faca pentru a recupera timpul pierdut.

In Taiwan se vinde cu 350 de dolari, am inteles ca prin Europa ar veni la 300 de euro. Probabil in Romania va fi si mai scump. Daca se va intampla asa, isi va pierde din atractivitate, pentru ca la noi deja exista pe piata laptopuri noi de 14-15 milioane (430 de euro) si sisteme desktop de 8 miloane (230 de euro).

Proiectul a fost primit initial cu reticenta pentru ca parea ca se adreseaza doar celor saraci, care nu isi permit un calculator adevarat. S-a crezut ca va fi un produs low-price dar si low-quality si ca majoritatea utilizatorilor il vor respinge. Dar reactia pietei a intrecut si asteptarile ASUS. Laptopul imi pare cu adevarat foarte solid, usor de utilizat si functiile lui cred ca sunt insuficiente doar celor care vor sa bage pe el jocuri mai complexe. Bateria tine trei ore, deocamdata nu are Windows pe el ci doar Linux si functioneaza la o rezolutie de 800×480. Bineinteles ca ecranul este color.

Mai jos puteti vedea galeria de fotografii realizata ieri.

DSC02871

DSC02872

DSC02873

DSC02869

DSC02870

DSC02868

23 de gânduri despre „Am pus mana pe laptopul de 350 de dolari – ASUS EEE

  1. auzi, imi permiti sa te ating?
    ecran de 7″? HDD de 4 GB? extraordinar!!! de unde il iau repe, si sa imi arunc laptopul de 17″, sau ala de 15″, care adevarat, nu e cel mai ieftin din lume, ptr ca e mai scump cu vreo 200 de lei fata de EEEEEEEEEEEEEEpisi

  2. La noi e vreo 1150 RON la emag si depozitul de calculatoare.

    @Arhi
    Nu conteaza hardul si ecranul daca vrei doar sa navighezi, iei notite la conferinte, asculti muzica, scrii documente. Nu trebuie comparat cu un laptop de 17 sau 15 inch ci cu laptop-urile ultraportabile mai usoare de 1 kg care costa de cel putin 7-8 ori mai mult…

  3. @Arhi:
    Sa inteleg ca pe tine nu te incanta laptopul de la ASUS… Tot ce ai spus in comentariul tau este adevarat, dar si eu am remarcat in postul meu ca daca in Romania EEE va veni la un pret dublu fata de Taiwan nu va fi nici o smecherie cu el. In Taiwan se vinde la 850 RON, cel putin asa mi-a spus proprietarul lui.

    Asa cum Nikon a avut super-succes cu aparatul foto semi-profesional D40 (dSLR) vandut la pret indecent de mic si obligand concurenta sa raspunda cu preturi la fel de scazute, asa si ASUS cred ca a miscat foarte bine cu EEE. Vorbind cel putin din perspectiva de marketing si de vanzari.

  4. Arhi: Si ala de 15″ are 900 de grame? Sincer sa fiu, nu cred ca un laptop clasic super ieftin are acelasi target cu Eee PC-ul. Eu am un Dell Inspiron 1501 si cu prima ocazie o sa-l inlocuiesc cu un Eee PC, cel putin pentru deplasarile mai scurte.

  5. Vad ca a aparut la emag, banuiesc pentru precomanda. Pretul de pe site „1.202,53 RON (cu TVA)”. Este o alternativa excelenta pentru cei care doresc mobilitate, si nu sa care dupa ei ditamai valiza, cu ecran de 15″. Singura mea problema vis-a-vis de acest laptop este spatiul mic de stocare.

  6. Inteleg ca este pentru cei cu vederea de vultur (pentru ecranul ala mic) si mintea limpede (cei ce nu au prea multe de facut cu un „calculator”). O fi acelasi cu ala pentru (pre)scolari de 100 dolari de la ministerul invatamantului?

  7. Cred ca nu prea are sens comparatia dintre ASUS EEE si alte tipuri de laptopuri. ASUS se adreseaza unui public de nisa si din start se renunta la anumite functii in avantajul altora…ma gandesc ca EEE n-ar mai fi avut sub 1kg cu un HDD de 120 giga.🙂

  8. @florica: produsul EEE ASUS de 350 de dolari este complet diferit de proiectul un laptop pentru fiecare, de 100 de dolari. In ambele cazuri este totusi vorba de firme taiwaneze.

  9. Eee e aproape perfect pentru ceea ce si-a propus sa fie: un terminal usor de carat, de manuit, destinat acelor persoane care nu au nici in clin, nici in maneca cu calculatorul. Deeeh, nu toata lumea e As in calculatoare, iar unora le-ar trebui doar un miniterminal, care sa le permita accesul la mail, sau care sa le dea posibilitatea sa scrie un text, chestii simple, practice…

  10. eee se adreseaza celor care mai cred si ca matizul este masina, „vai ce micut si dragut este!”. are targhetul sau clar undeva si este binevenit acolo. in final e nitel mai maricel decit un dvdplayer portabil si cred ca exact pe ala il va putea inlocui in raportul calitate pret, in nici un caz nu joaca la categoria laptop 17″ &stuff.

  11. Daca ar fi avut ecranul pana unde se termina dreptunghiul negru ar fi fost super tare!…dar asa…mi se pare prea mic ecranul…greu de scris documente…am inteles ca se adreseaza elevilor. Chiar mi-ar placea asa ceva…dar la un pret mai mic – max. 10 mil – si cu un ecran dupa cum am zis. Ar fi ideal.

  12. E mic, usor de transportat, are retea WIFI.
    E ok, cu laptop-urile cari ditamai gentocul dupa tine.
    Pe un alt site am vazut un review unde se spunea ca tine bateria 6 ore, era vorba de eee 8G .

  13. daca in taiwan se vinde cu echivalentul a 850 ron si comerciantii fac profit cred ca ai nostrii comercianti fac iarasi ce stiu ei mai bine.economia romaniei s-a dus dracului in primi ani dupa 90 si pentru ca am avut comercianti cretini.
    taxele nu justifica diferenta de 400 ron dar prostia deja legendara a comerciantilor romani explica totul.
    oamenii astia vand scump „ca n-au piata ” da n-au piata ca vand scump.adaosul comercial ar trebui sa fie de cateva procente sa simta si clientul ca nu e furat.la noi comerciantii practica un imens adaos de prostie

  14. romanul tot roman, frate! da-i ceva MARE, GIGANTIC, daca se poate, nu se va multumi nicidecum. nu poate sa vada utilitatea si calitatile practice ale unui obiect. tre’ sa fie „mai mare ca a vecinului”, „mai rosie ca a varului”, sa rupa gura targului!!!
    obiectul atat de disputat are EXACT utilitatea pentru care a fost conceput. sa ajute pe cei care au de luat notite, fac scurte comentarii la sedinte, conferinte, comunica (daca le permite linia) in timp real etc… ce-i asa big deal sa intelegem asta, noi, ca romani… mai sa fie ce m-am „aprins” de dimineatza. v-a zis cineva sa-l cumparati ca sa va inlocuiti desktopurile? nu! bleah, da-le tehnica romanilor, se vor uita in curtea vecinului (sau in balcon, dupa caz) sa vada, nu cumva ala are mai multi inchi si nu stie nimeni???

  15. is a beauty, i-am luat si eu unul nevesti-mii inca din noiembrie 2007
    l-am „tunat” si cu un SD de 8Gb si are spatiu mai mult decat suficient pt ce are ea nevoie

  16. Salutare! Mi-am luat si eu acu’ juma’ de an un EEE 4 Go, doar ca din cauza lucrului am nevoie de un calculator 15″. As vrea sa vand Asus-ul, chiar daca cu mare parere de rau. E super tare pt. caracteristicile si utilitatile dedicate. Stiti cumva pe cineva interesat? Cumparat din Anglia, bon de garantie. Merci.

Lasă un răspuns

