RomaniaIT, sau cum s-ar fi promovat calculatoarele pe vremea lu’ bunicu

Romania isi promoveaza industria IT la nivel guvernamental. S-a mai vorbit despre asta. Eu ma refer aici doar la logo-ul care va transmite valorile brandului. Si o voi face prin comparatie cu incercari similare din alte parti ale lumii, dar nu ale specialistilor din tarile dezvoltate (nu cu ei ne intrecem), ci a unora mai saraci si mai amarati ca noi. Va invit sa comparati:

 copy-of-romania_logo.jpg

O singura mare problema sare in ochi cand ma uit la acest logo, in afara ca pare facut pe vremea lui Ceausescu la atelierul satesc: imaginea Coloanei Infinitului a lui Brancusi, are relevanta doar pentru noi, romanii, nu pentru cei carora incercam sa le vindem conceptul RomaniaIT, adica pentru straini!

Pe de alta parte, inima, simbolul folosit pentru promovarea turismului in Bosnia este universal cunoscuta si perceputa la fel peste tot, si in Australia si in Honolului. Stilizata, inima lor arata chiar bine:

thsl_sat_header.jpg

Intreg conceptul e reusit:

 32.jpg

Cu putin ajutor din afara (de la americani), si Nigeria a pornit o campanie reusita de rebranding. Simbolul folosit? Tot inima:

main_banner_r1_c1.jpg

Pentru comparatie cu RomaniaIT, in imaginile de mai jos sunt mai multe logo-uri, ale unor tari sau orase care au inceput programe serioase de branding. La nivel vizual cel putin, toate sunt peste ce avem noi! logo.JPG

13 gânduri despre „RomaniaIT, sau cum s-ar fi promovat calculatoarele pe vremea lu’ bunicu

  1. da, in principiu ai dreptate cu ce spui, dar mie nu-mi plac multe din logo-urile din strainatate

    cel britanic UK-OK e de doi lei, cel spaniol parca e facut de un copil de doi ani, pe unguri nu ii suport din start 🙂 iar cel cu celtic country nu stiu la ce se refera

  2. Salut Allen.

    Felicitari pentru faptul ca in sfarsit te-ai hotarat sa intri in blogosfera. Poti sa contezi pe mine ca o sa-ti fiu cel mai dur critic atunci cand nu o sa fiu de acord cu ce postezi aici.

    Pana atunci sa auzim numai de bine.

    Sorina

  3. Pro si contra FABULOSPIRIT « Brand Identity. With Allen.

  4. eu cred ca e pretentios sa spui ca (virgula) coloana infinitului din romaniaIT are valoare doar pentru noi – in primul rand pentru ca si englezii / irlandezii isi ‘trantesc’ trei stanci in sigla despre care de fapt doar ei stiu ce inseamna.
    toata discutia e atunci cum pui in valoare acea coloana a infinitului.
    daca tot vii si critici ca nu are valoare, de ce nu propui ceva in loc?
    iar logo-ul romaniaIT are un design de litera si o spatiere, …, nici macar ca pe vremea lui Ceausescu… nici macar. fontul e luat de pe strada, iar spatierea literelor si design-ul e facut in Word (sa ma scuzati, fani ai MS Office).

    succese,
    Florin

  5. O noua campanie de comunicare tip MADE IN ROMANIA « Brand Identity. With Allen.

  6. O opinie foarte interesanta – pe alocuri chiar reusita… sau nu.

    Pot sa incep cu simplu fapt ca Brancusi este din ce in ce mai cunoscut in afara tarii. Deci Coloana Infinitului pentru straini pararea mea ca are probabil mai multa relevanta decat la noi. Ei au stiut sa il aprecieze – noi nu.

    Referitor la logo – de acord putea fi mult mai bine pus in practica. Dar totusi nu in stilul web2.0 care se tot vehiculeaza si cum au tot inceput sa apara. Fontul nu este chiar slab ales doar ca putea fi pus mai mult in valoare.

    Oricum logo-ul precum cel cu inima de la Bosnia – ala deja nu mai e un logo este o compozitie grafica complexa pe care nimeni nu il va tine minte. De ce nu le sugerati celor de la IBM sau alte firme cu logouri simpliste sa isi schimbe logo-ul.

    Ideea de final e ca nu e doar vb de font si culoare intr-un logo – mai sunt si alte aspecte care sunt neglijate. Per total e un logo slabut dar nu la nivelul la care il criticati voi.

  7. cand amesteci merele cu perele obtii compot de prune.
    comparam un logo cu aletele cu care nu are nici o legatura, it-ul cu turismul. c’mon.

    in plus, vad ca la noi de trendy sa vorbim despre branduri, care desi sunt doar in faza de proiect sau abia lansate se numesc branduri. (sunt curios ce o sa zica Kevin Roberts de asta, cunoscatorii stiu la ce ma refer).

    logo-ul nu e un brand, ci doar reprezentarea vizuala a acestuia! si asupra acesteia e normal sa existe diferite opinii si pareri.
    hai sa facem un exercitiu de imaginatie, luam logo-ul VW, care din valorile brandului sunt transmise prin intermediul lui ?

  8. Pierdut brand de tara, il declar nul « Brand Identity. With Allen.

  9. cred k 4 din logo-urile afisate au k simbol inima….de ce sa folosim si noi tot..inima? cum parizienii insista si lauda turnul Eifel, la fel sa facem si noi cu coloana Infinitului. de ce sa nu promovam ce avem frumos? iar daca lumea nu stie despre coloana infinitului, o facem noi sa stie.

Lasă un comentariu