O noua campanie de comunicare tip MADE IN ROMANIA

S-a tot spus ca nu e normal sa te antepronunti in legatura cu un proiect de identitate vizuala sau cu un sablon de comunicare (comentat interesant inclusiv aici), pana nu le vezi puse in practica. Asa ca acum vom discuta despre o campanie lansata deja, a carei executie este in plina desfasurare si vom beneficia si de „materialul clientului”, adica de printurile folosite. Este vorba de o noua campanie de promovare a Romaniei, desfasurata de Ministerul Integrarii Europene sub sloganul „A fresh look at Romania” si anuntata printr-un comunicat de presa. 

Trecand cu vederea peste faptul ca o conditie esentiala pentru realizarea unei comunicari eficiente este ca mesajele sa aiba un caracter unitar si sa fie subordonate unui scop precis, proiectul celor de la MIE se alatura modei de la inceputul acestui an si introduce o noua pozitionare pentru Romania, diferita de cele de dinainte, adica de cea a Ministerului de Externe, de cea a Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei , sau de cea tursitica. Romania este pozitionata de aceasta data ca membru al Uniunii Europene, tara dinamica, cu un mediu de afaceri ce ofera multe oportunitati de investitie. Cheia este cum face acest lucru.

Pe langa problema nesincronizarii campaniei cu celelalte actiuni de comunicare institutionale la nivel de tara, executia ei lasa de dorit. Printurile sunt concepute sub forma unor articole publicitare, al caror scop este informarea cititorilor despre avantajele oferite de Romania. Problema este ca printurile arata rau: au prea mult text, sunt greu de citit, nu au nici o poza, pentru legitimare vor sa imite paginile de revista dar nici macar nu se apropie ca stil de acestea si nu atrag atentia nimanui. Dar mai bine sa vedeti imaginile (click pe poza pentru a mari), scanate dintr-una din revistele in care apar reclamele: The Economist (cealalta este Financial Times):

 Romania

Pentru comparatie, am atasat si printurile campaniilor de branding de tara lansate in acelasi timp cu noi de India si Macedonia, aparute tot in The Economist. Acestea comunica un mesaj clar, sunt bine executate, atrag atentia, au element specific si par rezultatul muncii unor profesionisti (click pe poza pentru a mari):

India 

Macedonia 

Pretul de pornire pentru o pagina de reclama alb negru, pozitionata langa o pagina cu articole in The Economist este de 38.100 de lire (56.000 de euro) . Ar fi interesant de solicitat, cu 544/2001, celor de la MIE cat s-a cheltuit pentru aparitia unor articole banale, editate in cel mai bun caz in Microsoft Word, fara un concept central clar, care mai au pe deasupra si semnul „Advertsising” asezat langa.

6 gânduri despre „O noua campanie de comunicare tip MADE IN ROMANIA

  1. vad ca indienii au mers pe ideea de „incredible india”, ceva gen fabulospirit, si nu le-a mai sarit nimeni in cap

    „incredible/incredibil” poate avea conotatie negativa si in engleza, si in romana

  2. bai, ce post lung ai scris

    nu am avut rabdare sa-l citesc pe tot

    singurul lucru care ma mira e cat costa pagina B/W in economist

    am intrat pe link-ul tau si am vazut ca o pagina color e dublu

    cu banii astia in romania dai recital, strici piata, iese urat

  3. @lucian: nu ne comparam noi cu India dpdv cultural, ca se ne permitem sa folosim un slogan gen „Incredibila Romanie”.
    @Elton cel Mare: cand am vazut mizeria aia de articol nici nu am mai intrat in detalii, sa analizez corectitudinea datelor.
    @dobrescu: macar ai gasit ceva de citit.
    @Vladislav Namashco: glumele gen „asta e ca in somalia, albania sau angola” nu mai sunt valabile, pentru ca acolo vad ca profesionistii sunt apreciati.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s