Kotler: clientul face muzica

Am avut norocul acum cateva zile sa imprumut pentru scurt timp  una dintre cele mai noi carti ale lui Philip Kotler, editia originala, in engleza, de la Marketing Insights from A to Z: 80 Concepts Every Manager Needs to Know. Cartea se citeste aparent usor, nu mai este acel Kotler stufos, meticulos, care dezbatea fiecare detaliu in parte si il intorcea pe toate fetele. Cei care s-au obisnuit cu cartile lui de pana acum, adevarate manuale de marketing excelent structurate, vor descoperi un nou autor. Kotler nu mai este interesat atat de mult de transmiterea unor cunostinte teoretice detaliate sau de fixarea unor informatii. El este preocupat de construirea unei noi atitudini. Aici cade accentul in „Marketing Insights”. A trecut vremea explicatiilor amanuntite, acum principala ideee a cartii este importanta clientului pentru orice afacere. In centrul activitatii economice va sta intotdeauna clientul si incercarea de a-i satisface nevoile, cu atat mai mult in societatiile hiper-competitive care se prefigureaza deja. Bataliile viitoare se vor purta in termeni de vanzari, cota de piata si grad de satisfactie. Toate activtatile de marketing mai mult sau mai putin complexe au ca finalitate tot clientul, indiferent ca este vorba de implementare, E-Business sau negocierea cu retailerii. Pentru autorul american nici nu mai conteaza atat de mult ce trebuie facut in marketing, ci in special cum trebuie facut, care sunt factorii ce genereaza modul de a gandi.

Cartea este structurata sub forma unui dictionar detaliat. Sunt definite cele mai importante 80 de notiuni pentru marketingul modern. Dar indiferent ca vorbeste despre Corporate Branding sau Database Marketing, sau despre Segmentation sau Word of Mouth, ceea ce conteaza sunt valorile transmise. Totul incepe de la top-management: cei din conducere sunt primii care trebuie sa inteleaga ca singura organizatie care va supravietui va fi cea orientata spre client. Kotler nu rateaza nici unul din termenii la moda in ziua de azi, cum ar fi social responsibility sau Customer Relationship Management (CRM), pe care ii prezinta cu exemple multiple, din perspectiva „client oriented”.

Cine vrea informatii detaliate, poate consulta celelalte carti ale lui Kotler, Principiile marketingului, Managementul marketingului etc. Manualele lui raman de referinta si in zilele noastre, pentru ca au fost aduse permanent la zi prin tiparirea de noi editii. Marketing Insights from A to Z este altceva, o carte total diferita, care trebuie in primul rand inteleasa si apoi pusa in practica. Limbajul universal al marketingului, valabil in orice tara, este ca la baza activtatii economice sta clientul.

3 gânduri despre „Kotler: clientul face muzica

  1. Cartea este pe lista celor mai importanti CEO din Romania, asa am citit in revista Business Magazin mai demult. Felicitari pentru ca ai citit-o in original.

  2. Eu tocmai am terminat de citit prima carte de Kotler. E prima carte de marketing „pur” pe care o citesc. Pana acum m-am rezumat la branding/PR/advertising. Trebuie sa recunosc ca la un moment dat m-am simtit putin depasita🙂
    Foarte multa informatia. Unele aspecte imi erau cunoscute, altele deloc. Unele exemple erau edificatoare, altele mareau confuzia. Tabele, calcule, audit😀

  3. Este normal ca la baza oricarei companii sta clientul. Mai mult decat atat, insa, in viitor ne vom adresa unui grup din ce in ce mai mic de clienti, pe care ii vom trata cat se poate de bine. Nisele vor deveni din ce in ce mai multe si va reusi cel care va crea un „monopol temporar”. Iar ca sa poti realiza asta ai nevoie de oameni care sa isi foloseasca imaginatia. Talentul si pasiunea vor fi determinante.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s