Favorabilitate pentru Romania in absenta PR-ului

Un articol favorabil redactat de o sursa impartiala si credibila valoreaza mai mult decat 50 de reclame platite cu bani grei. Este vorba de suprematia relatiilor publice in fata advertisingului, cel putin in ceea ce priveste brandingul de tara. Sunteti de acord cu mine?
Ideea este ca guvernul Romaniei a investit de-a lungul timpului in reclame costisitoare, cu eficiente discutabila: s-a tot comentat aici, aici si aici, dar si de catre altii.
Recent, agentia de presa internationala Reuters a publicat un material foarte interesant despre industria IT din Romania, in care a vorbit in termeni laudativi despre aceasta si despre specialistii de la noi. Materialul a fost preluat de mai multe institutii media foarte importante, inclusiv de catre CNN.
Aparitia acestui articol nu este totusi meritul unui departament de PR. Se poate sa ma insel, dar nu cred ca cei de la Reuters au primit propunerea de redactare de la cineva din Romania. Pur si simplu subiectul a fost considerat de interes si „pus in pagina”. Povestea exista, dar nu cred ca PR-ul a livrat-o, ci jurnalistii agentiei au cules-o singuri.
Nu intru in detalii despre ce scrie in articol, pentru ca nu acesta a fost subiectul postului. Pe scurt, este analizata in mod obiectiv industria IT din Romania, subliniind punctele tari dar si probleme din domeniu.

Puncte tari:
– programatorii romani sunt printre cei mai cautati din lume, fiind foarte bine pregatiti si avand solide cunostinte de limbi straine;
– cifra de afaceri generata de industria IT orientata pe export de la noi este de aproape 1,4 miliarde de dolari;
– gigantul mondial Microsoft a deschis aici un centru de suport tehnic, in timp ce alte mari companii importante, cum ar fi Amazon, au infiintat centre de cercetare.

Puncte slabe:
– pirateria inregistreaza niveluri foarte mari; potrivit analizelor, 70% din software-ul folosit aici este piratat;
– cresterea salariilor si migratia fortei de munca bine calificate ameninta dezvoltarea industriei IT.

6 gânduri despre „Favorabilitate pentru Romania in absenta PR-ului

  1. Intr-adevar, PR-ul e mult mai eficient decat advertising-ul in astfel de cazuri. Stirile aparute in presa internationala se propaga usor si au mai multa credibilitate decat reclamele. Din pacate acesta este un exemplar rar de stire pozitiva la adresa tari noastre. De obicei, termenii in care e descrisa Romania sunt altii.

  2. Cred ca, in cazul Romaniei, care are o imagine negativa clar conturata in mintile multora, ar fi mai eficient sa punem carul inaintea boilor.🙂 Ce vreau sa spun…oricate atribute poztitive am asocia numelui “Romania” ele vor intra in conflict deschis cu ceea ce oamenii stiu deja…si probabil mesajul va fi respins.
    Prezentand insa mai intai atributele (cum a fost si cazul articolului), iar apoi locul unde ele se manifesta avem mari sanse de a schmba peceptiile, chiar daca intr-un ritm foarte lent. Ar trebui sa incercam sa ne pozitionam prin realizari in anumite domenii, aprecieri pozitive de care sa „atarne” numele Romaniei si nu pe principiul „Voi credeti asta despre Romania, noi realizam un spot TV ca sa va invatam cum e de fapt”.

  3. Un lucru pozitiv dar sunt informatii putin umflate, nu stam foarte bine la capitolul limbi straine dar avem tineri extraordinari. Astept ziua in care un tanar roman va inventa o afacere de milioane de $ in Silicon Valley.

  4. Hai ca, intre timp, iar ne-am lins pe bot de bruma de mesaj favorabil pe plan international. Si eu cred ca e munca de jurnalism si nu de PR in bucata de la Reuters. Da’ ma distreaza rau unele comentarii de pe-aici, inclusiv alea de piar un pic agramat😀 Altfel, docte rau…

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s