Industria relatiilor publice creste o data cu jurnalismul interactiv

Companiile americane sunt extrem de increzatoare in puterea relatiilor publice fata de alte forme de comunicare (advertising in special) si firmelor locale de profil a inceput sa le mearga extraordinar. Dupa un an 2006 in care industria a crescut cu 14%, un nou studiu al Consiliului Companiilor de Relatii Publice (Council of Public Relations Firms) din Statele Unite ale Americii arata o crestere cu 8% a incasarilor in PR in primul trimestru al lui 2007 fata de perioada similara a lui 2006. Dezvoltarea noilor media interactive, consolidarea asa numitelor retele sociale si transformarea cititorilor din spectatori in actori principali sunt principalele cauze ale succesului industriei de PR din ultima perioada. Companiile americane vor sa ajunga la consumatori prin intermediul acestor noi media si firmele de relatii publice sunt considerate singurele capabile sa o faca. Cercetarea a avut urmatoarele concluzii:

  • peste 90% din firmele americane de relatii publice vor inregistra cresteri ale cifrei de afaceri in anul 2007;
  • cei mai buni clienti, care au adus cele mai mari incasari, au fost companiile din domeniul bunurilor de larg consum, urmate de firmele de servicii, din domeniul tehnologic si al sanatatii;
  • incasarile firmelor de relatii publice au fost generate in principal de „marketing communications” (51%) – activitate care, potrivit Consiliului, se concentreaza pe produs, productie sau serviciu,  „corporate communications” (26%) – activitate care pune in centru compania si „public affairs” (11%);
  • peste 73% din firmele de PR din SUA au spus ca au primit in anul 2006 mai multe cereri de cotatii si propuneri de afaceri decat in anul 2005;
  • profitabilitatea medie la nivelul industriei a crescut pentru al patru an la rand;
  • mai multe firme de PR din State au raport margini de profit de peste 10%.

5 gânduri despre „Industria relatiilor publice creste o data cu jurnalismul interactiv

  1. Ding-dong, advertisingul e mort! Traiasca PR-ul, singurul capabil sa ajute firmele in jungla numita „new media”. Copywriter-ii pot doar sa faca frectia pe care firmele de advertising o aplica pe piciorul de lemn.

  2. Cat de mult iubesc eu PR-ul nu pot sa impartasesc teza „advertisingul e mort” … am citit si o parte sin cartile care declara advertisingul mort … dar din pacate nu stau in picioare pentru ca sunt scrise oleaca subiectiv. Cu siguranta se va mai diminua dominatia publicitatii dar permiteti-mi sa fac o remarca vizionara – atata timp cat va fi PR va fi si advertising!

  3. De remarcat ar fi si tendinta blogurilor de corporatie. A inceput sa prinda si la noi. Am tradus recent un articol din Hans Kullin, cu scopul de a-l intercala intr-un newsletter (ARRP, avem un apprenticeship acolo) si am sesizat cu placere ca lumea stia despre ce vorbesc. Go Romanian PR🙂 !

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s