Turistul „o gogoasa in loc de pranz” nu aduce profit

Vara foarte calduroasa a facut ca sezonul turistic sa poata fi mutat mai devreme. Deja cine merge la mare are parte de zile foarte insorite si de apa la temperatura aproape buna. In loc sa incerce sa atraga cat mai multi turisti si sa le ofere celor care merg in Romania conditii acceptabile, autoritatile de la noi se dau mari in statistici, incercand sa ascunda realitatea.

Ultima smecherie este legata numarul de turisti din luna mai 2007. Am citit intr-un articol de pe site-ul hotnews.ro ca de 1 mai i-am „batut” pe bulgari de nu s-au vazut. La noi la mare au fost 20.000 de turisti romani, pe cand in Bulgaria doar 16.500 din Romania.

Lasand la o parte faptul ca aceasta comparatie se face la nivelul turistilor romani, care in mod normal ar fi trebuit sa prefere mai mult tara lor decat sa plece in strainatate, cifrele ascund situatia reala din turism. Din cei 20.000 de oameni care au mers in statiunile de la noi, o mare parte au fost turisti veniti sa cheltuie cat mai putin, sa se distreze ieftin. Oricum litoralul romanesc nu-ti ofera prea multe optiuni sa-ti cheltui banii (distractii speciale, croaziere mai lungi etc.). A compara un turist care plateste 200 de euro pentru patru zile la all-inclusive in Bulgaria cu unul care se duce in Vama Veche, doarme in cort in lanul de porumb, si traieste din 20 de lei pe zi (trei gogosi infuriate, o punga de pufuleti si restul bere) este absurd. Adevarul a iesit oricum la iveala dupa vacanta de 1 mai. Turistii romani au cheltuit in acele patru zile 3,5 milioane de euro in tara noastra si peste 5 milioane de euro in Bulgaria, dovedind ca nu conteaza doar sa ai multi clienti, ci trebuie sa vezi si cum le iei banii. E o problema de segmentare a publicului (concept de baza in marketing), la fel cum alta „nazbatie” a celor de la turism, care vor sa castige cat mai multi clienti noi e tot problema de „marketing pentru tonti”. Kotler a aratat de mult ca este de circa sapte ori mai scump sa aduci un client nou decat sa pastrezi unul vechi. Asa ca obsesia pentru promovare si pentru atragerea de clienti noi e paguboasa. Chiar, se mai duce cineva la mare la noi anul asta?
Neptun 05

Micul in fata hotelului si berea la sticla de 2 litri, prietenii romanilor.

8 gânduri despre „Turistul „o gogoasa in loc de pranz” nu aduce profit

  1. eu am sa ma duc la mare anul asta la noi … nu pentru ca litoralul nostru ar fi cel mai bun .
    in momentul asta fac parte din acel segment care „se duce in vama” (chiar daca nu o sa ajung acolo) si care cheltuie vb ta 20 de lei pe zi cel mult🙂 … acum o fi rau /o fi bine … pentru mine sigur este bine.
    Cel mai mult ma doare ca potential exista sa readucem oameni cu bani … uite am o colega la facultate care de 2 ori a fost la bulgari anul asta .. iar litoralul nostru l-a vazut din masina😦 . Si era foarte simplu sa o faci sa nu se mai duca la Bulgari . Eu cred intr-o revigorare a turismului … nu are cum sa ramana asa … vor veni sigur investitori care ne vor cumpara cu totul si vor face treaba „nemteste” … pana atunci eu ma pregatesc sa scap de sesiune ca sa ajung la mare (la Mangalia).

  2. eu pe vremuri, prin 2000-2001, ma duceam cu 1 milion la mare si stateam o luna
    nu ma intrebati cati dormeam in camera, ce mancam sau cum intram la discoteca, dar cert e ca ne distram calumea

  3. Allen , ai prins un subiect interesant aici . Inteleg de ce oamenii merg la bulgari in loc sa mearga la noi la mare . Ce nu inteleg , este aceasta „preocupare ” excesiva a media pentru acest fenomen…:statistici , interviuri , incrancenare , toate pe acest subiect . De ce nu se constata exact acelasi lucru si pe alte sectoare este intrebarea mea : de ce nu se revolta nimeni ca toata industria textila se muta din Romania in China spre exemplu .

    Revenind la exemplul tau , parerea mea este ca tonele de cerneala varsate nu fac 2 bani . Este dreptul meu ca proprietar de hotel sa il tin inchis sau gol daca imi permit financiar acest lux . Schimbarea va veni doar in momentul cand cererea si oferta se vor balansa in piata , si , dupa vreo 2-3 ani de pierderi sanatoase , hotelierii de la noi isi vor incepe sa priveasca altfel lucrurile .
    Pana atunci , traiasca dreptul la libera circulatie

    PS : Din punctul meu de vedere , chiar la aceleasi conditii , intre RO si alta tara , as alege altceva , pentru simplu motiv ca si asa traiesc in Romania prea mult … Putina diversitate nu strica , si macar in concediu cred ca e bine sa o avem🙂

    Drum bun🙂

  4. @Andreea : cred ca glumesti … nu? Pentru mine nu mai exista de mult Vama Veche tocmai din cauza celor din stire! Si eu ma duc la Mangalia (nu in Vama) pentru ca de acolo sunt de loc … ma duc mai degraba „acasa” decat „la mare” … cat despre faza ca am furat din corturi …😦

  5. @Andreea: faci acuzatii grave care nu au nicio noima nici macar in gluma si desi acum nu iau nici o masura, de data viitoare am sa-ti sterg posturile.
    @Alexandru: sper ca nu te-ai suparat de acuzele Andreei, vorbeste si ea ca sa nu adoarma.
    @Mihai: eu ziceam doar ca nu inteleg de ce se tot plang autoritatile ca nu avem turisti. Daca litoralul e de rahat, macar sa mearga pe burta.

  6. Am intrat azi si am citit comentariile acestui post si am vazut cu stupoare ca apar si eu ca fiind unul dintre cei care comenteaza. Eu nu am scris asa ceva, nici macar nu stiu subiectul … se pare ca te poti da cu usurinta drept altcineva si sa ii creezi o imagine proasta😦. In plus, pe 18 iunie nici macar nu eram in tara si nici nu am avut acces la internet…

Lasă un răspuns

