Advertising trend: toate resursele pe ecologie

EcoAdvertising. Asa numesc noua tendinta spre care se indreapta gigantii din advertising-ul mondial. Cine va miza pe conceptul asta si la noi in tara, va avea succes in viitor.

Ma uitam in revista “The Economist”, numarul aparut pe piata acum doua saptamani si mi-am dat seama de una dintre directiile principale spre care se indreapta oamenii din advertising-ul specializat in major business pe plan mondial (specie la fel de rara in Romania ca locurile de parcare in Piata Victoriei, lunea dimineata la 09:30). Mesajul transmis e foarte clar si adapatat la dezbaterea mondiala generala despre efectele poluarii: “compania noastra respecta mediul inconjurator si foloseste cele mai curate tehnologii”. Doua lucruri inteleg de aici:

  • mediul inconjurator si epuizarea resurselor energetice sunt probleme care ii preocupa, mai mult decat orice, pe oamenii de afaceri de peste tot si vor domina in viitor temele de advertising (nu mai zic de PR) ale marilor corporatii ce ofera produse business, cum ar fi servicii de transport, de furnizare de energie en-gros etc.
  • creativii adevarati miros imediat piata si se adapteaza perfect: vrea publicul (poate ipocrit) ca firmele din portofoliul lor sa para ca protejeaza ursii polari si au grija de resursele Africii? Nimic mai simplu! Totul se rezolva cu un prin tematic, publicat in “The Economist”

Si nu vorbesc de firmele de doi lei, ci de lideri in domeniul lor de activitate, cum ar fi:

VATTENFALL (Suedia) – “Empty words just add carbon dioxide”
CAIXA (Portugalia) – “Caixa Carbono Zero, Breath for a better future”
ENEL (Italia) – “Growing the potential of hydrogen means cultivating a new plant”

13 gânduri despre „Advertising trend: toate resursele pe ecologie

  1. chiar sunt curios, as vrea sa vad si eu printurile, le ai undeva?

    sau ai citit asta in editia on-line? ca vad ca iti trebuie cont platit ca sa ai acces la revista

  2. Sunt curios si de exemple de la noi, a unor companii mari, multinationale care sa faca o campanie axata pe protejarea mediului. Chiar nu am idee, poate au existat astfel de evenimente media.

  3. la nu am vazut asa ceva, pentru ca dezbaterea despre fenomenul incalzirii globale se face la nivelul ziarului „libertatea”: azi dam o stire ca pana in 2050 dispare sud-estul europei sub ape, ne panicam toti si a doua zi alt subiect apare pe agenda: amanta lui roman, scandalul basescu-tariceanu, electricianul din irak etc.

    si nimeni nu-si mai aduce aminte de incalzirea globala

    opinia publica de la noi imi aduce aminte de filmul „finding nemo”, de pestele care tinea minte lucruri doar cateva minute si pe urma uita tot

  4. De campanii PR parca am auzit de responsabilitate ecologica dar cum poate arata una de advertising?

    Eu cred ca s-ar putea genere campanii inedite legate de un produs ce e friendly earth

  5. CSR: Sofitel recicleaza « Brand Identity. With Allen.

  6. totul are geen-initiative, toate firmele de covoare prezinta prodese ecologige – BULLSHIT !!! Toate cladirile sunt construite cu materiale ecologice (chipurile) toate showroom-urile se bat cu caramida in piept – in fine pretul e mai mare, calitatea e mai slaba – per total tott corporatiile isi fac un avantajs din gestionarea „inteligenta” a acestei crize de environment – ha ha ha

    Ipocrizie, ipocrizie – baluri decristal, caviar si sampanie – donam $30 pentru Africa si delfini…

    Modelul tipic de iertare a pacatelor pe bani – initiatorii Biserica Catolica – alta corporatie plina de PR (adica preoti) !

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s